آپدیت و قابلیت‌های جدید OpenAI دوباره همه را شگفت‌زده کرد

آپدیت و قابلیت‌های جدید OpenAI دوباره همه را شگفت‌زده کرد
خبر Nov 08, 2023

در حالی که کمپانی‌های بزرگ دنیا علی الخصوص گوگل، به شدت در پس آن بودند که عقب‌ماندگی خود در زمینه هوش مصنوعی را در مقابل شرکت OpenAI جبران کرده و با ارایه و تبلیغ سرویس‌های به روز خود، سعی کنند بازار مدل‌های هوش مصنوعی را از تسخیر OpenAI درآورند، عصر دیروز شرکت OpenAI با برگزاری کنفرانسی با نام DevDay دوباره فاصله خود را از رقبا بیشتر کرد و همچنان سردمداری خود را خفظ کرد.

OpenAI در این کنفرانس، پس از پرداختن به محصولات و سرویس‌هایی که این شرکت در سال گذشته ارایه داد و جهان را به تسخیر خود درآورد به معرفی قابلیت‌های جدید سرویس ChatGPT پرداخت که باعث به وجد آمدن حاضران شد.

مهم‌ترین قابلیت‌هایی که سم آلتمن، مدیر عامل و هم‌بنیانگذار OpenAI در این کنفرانس معرفی کرد این‌ها بودند:

مدل GPT-4 توربو که بسیار قدرتمندتر و در عین حال ارزان‌تر از سایر مدل‌هاست و از پنجره زمینه 128K پشتیبانی می‌کند.

یک API جدید برای توسعه‌دهندگان با نام Assistants API که به نوعی دستیار برنامه‌نویسان به شمار می‌آید و به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا بسیار آسان‌تر به ساخت و طراحی اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی با اهداف متنوع بپردازند. این ابزار جدید برای توسعه‌دهندگان بسیار جذاب خواهد بود.

و در انتها باید از قابلیت‌های چندوجهی جدید در پتلفرم بگوییم که شامل المان‌های بصری، خلق تصویر (DALL·E 3) و متن به صوت (TTS) می‌باشد.

تمام این قابلیت‌ها از امروز در دسترس کاربران OpenAI قرار گرفته است.

 

GPT-4 Turbo با محتوای 128K

OPenAI از امروز نسخه پیشنمایش GPT-4 Turbo را در دسترس قرار داده که نسل جدیدی از مدل GPT-4 است و برخلاف نسل قبلی که اطلاعاتش محدود و تا سال ۲۰۲۱ بوده، دانش مدل جدید به روز تر است و تا اپریل ۲۰۲۳ را در بر می‌گیرد.

طبق ادعای openai این مدل دارای پنجره متنی 128K است یعنی می‌تواند معادل بیش از ۲۰۰ برگه متن را در یک پرامپت تکی بگنجاند. علاوه بر بهینه‌سازی این مدل نسبت به نسخه‌های قبلی، GPT-4 Turbo برای توکن‌های ورودی ۳ برابر و برای توکن‌های خروجی ۲ برابر ارزان‌تر از نسخه قبلی است.

GPT-4 Turbo هم اکنون برای تمام کاربران نسخه پرمیوم که اعتبار API را خریداری کرده‌اند تحت عنوان gpt-4-1106-preview در دسترس است.

 

Assistants API و مفسر کد

API دستیاران قابلیت بزرگ دیگری است که در پلتفرم OpenAI عرضه شده که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند در اپلیکیشن‌های خود تجربه‌ نماینده‌وار به کاربران ارایه کنند تا کاربران بتوانند تجربه عمیق‌تری از به کارگیری چت‌بات‌ها داشته باشند. Assistants API یک دستیار هوش مصنوعی است که با این هدف ساخته شده تا به واسطه دستورالعمل‌های ویژه و شیوه‌های دانش اضافی که دارد بتواند ابزارها و مدل‌های مختلف را برای انجام وظایف خاص فراخوانی کند.

Assistants API قابلیت‌های جدیدی از جمله مفسر کد، بازیابی به مانند فراخوانی تابع، جهت به عهده گرفتن وظایف سنگینی که شما قبلا مجبور بودید خودتان انجامش دهید را عرضه می‌کند تا توسعه‌دهنده ها بتوانند اپلیکیشن‌های باکیفیت و قدرتمند هوش مصنوعی تولید کنند.

قابلیت‌های تازه OpenAI به زودی در هم‌نگار

همان طور که متوجه شدید این قابلیت‌های جدید در قالب API ارایه شده و پیشنمایش آن نیز تنها برای کاربران پلتفرم OpenAI که اشتراک پرمیوم خریداری کرده‌اند در دسترس قرار گرفته. اما به کاربران هم‌نگار این وعده را می‌دهیم که این قابلیت‌های جدید، به زودی در قالب ابزارهای جذاب و همچنین از طریق چت بات‌ها و ابزارهای فعلی، زودتر از همه در اختیار شما قرار بگیرد. پس منتظر تغییرات در پلن هم‌نگار خود باشید. اگر هم هنوز اکانت نساخته‌اید حساب خود را به صورت رایگان ایجاد کنید.

برچسب ها: هوش مصنوعی OpenAI gpt-4
back to top
الگوهای پکیج
بستن
لطفا منتظر بمانید...